Jak wygląda rynek Skody w Polsce?


Popyt na samochody - nowe i używane - wśród Polaków nie słabnie. Co go napędza i jakie reguły rządzą się polskim rynkiem motoryzacyjnym?

Ostatnie lata przyniosły niewątpliwy wzrost liczby kupowanych aut w Polsce. Dotyczy to zarówno pojazdów nowych, jak i używanych. Polacy nieustannie traktują samochody jak oznakę swojego statusu, przez co cały czas eksperci odnotowują rekordowe wartości aut zakupionych, zarejestrowanych oraz sprowadzonych do naszego kraju. Jakie marki najczęściej znajdują swoich nabywców w Polsce?


Przez lata zmieniało się to na najróżniejsze sposoby i na korzyść różnych producentów: obecnie na szczycie list sprzedaży nowych samochodów od kilkunastu miesięcy znajduje się Skoda, jednak warto pamiętać, że na przełomie tysiącleci zdecydowanym faworytem była nieistniejąca już marka w postaci Daewoo. W ostatnich rankingach sprzedaży aut używanych na prowadzeniu znajdują się producenci niemieccy: BMW, Audi, Volkswagen oraz Opel, jednak w pierwszej dziesiątce Skoda również jest obecna.


Takie zainteresowanie wspomnianymi markami jest zrozumiałe: polscy kierowcy poszukują porządnego, sprawdzonego auta, które będzie przystępne cenowo oraz które zapewni im swoisty prestiż, niezależnie od tego, czy ostatecznie wybiorą nowy czy też używany samochód. Każdy z wyżej wymienionych producentów może się pochwalić w swojej ofercie modelami, które zdecydowanie zrobią wrażenie nie tylko wrażenie na kupującym, ale także na ludziach dookoła.
Pod tym względem to, jaki wizerunek obecnie ma Skoda, jest warte szczególnej uwagi. Od momentu wprowadzenia do oferty modelu Superb na początku XXI wieku, marka stopniowo starała się odchodzić od bycia postrzeganą jako marka budżetowa, kierując się bardziej w stronę prezentowania bardzo dobrej jakości i stylistyki przy zachowaniu przystępnej ceny.


W ten sposób możemy dojść do tego, jak postrzegany jest czeski producent obecnie: z jednej strony ma w ofercie auta stanowiące segment premium (wspomniany wcześniej Superb), z drugiej oferuje małe miejskie samochody dla przeciętnego Polaka (Citigo, Fabia).


Niewielu producentów jest w stanie zachować jednolitą tożsamość marki przy tak rozpiętej gamie modelowej. Skodzie ta sztuka w ostatnich latach nadzwyczaj się udaje, czego dowodem może być stale rosnąca liczba sprzedanych samochodów w Polsce. Można zatem powiedzieć, że czeska marka idealnie wstrzeliła się w potrzeby polskiego klienta, który potrzebuje sprawdzonego i dobrego auta w cenie dostosowanej do jego możliwości finansowych.

Jak będzie wyglądać przyszłość Skody w Polsce?

Mamy nadzieję, że wprowadzenie następcy Skody Rapid, a także nowe wcielenia dotychczasowych modeli, będą w dalszym ciągu świetnymi samochodami oferowanymi za przystępne kwoty, ponieważ, jak już wspomnieliśmy, to główne elementy, które wpłynęły na sukces marki w naszym kraju. Jesteśmy zatem ciekawi, jakie plany na najbliższe kilka lat ma wspomniany producent, gdyż jego dotychczasowa obecność w Polsce to niekończące się pasmo sukcesów.

Komentarze