Samochody dostawcze Volkswagena z trasą po Europie



 Jeśli chcesz wyjechać w trasę samochodem dostawczym Volkswagena w Wielkiej Brytanii, Twoje opcje będą mocno limitowane. Najprawdopodobniej będziesz musiał ograniczyć się do Amaroka.

Operatorzy europejscy korzystają jednak z większego wyboru. Zarówno Caddy, jak i Transporter są dostępne nie tylko z napędem 4Motion na cztery koła, ale w pełni przygotowane do najcięższych i najdłuższych tras.

VW Caddy

Ogólnoświatowy popyt na Caddy 4Motion wynosi 10%, ale na silnych rynkach, takich jak na przykład Norwegia, popyt napędu na cztery koła wynosi ona aż 60%. Zastępując Cross Caddy, nowy wariant Alltrack jest wyposażony w opcjonalny napęd na wszystkie koła i wiele stylów terenowych.

Moc jest rozłożona pomiędzy przednią i tylną osią, w zależności od dostępności uchwytu. W normalnych warunkach jazdy Caddy jest napędzany na przednią oś, aby zaoszczędzić paliwo.


Niewątpliwie, gdy znajdzie się na trudnym terenie, sprawdza się równie dobrze – można nim spokojnie przejechać przez większe błoto. W rzeczywistości jedyna kwestia, w której Caddy daje się wyprzedzić swoim Volkswagenowym konkurentom jest nieco niższe zawieszenie.

Opcjonalnie, w wersji furgonetkowej lub pasażerskiej Caddy jest wyposażony w 17-calowe obręcze kół, chromowaną kratkę, czarne wykończenie na łukach i parapetach oraz ochronę podwozia.

W wersji dla pasażerów dodano specjalne pokrowce foteli 7Summits oraz składane stoliki dla pasażerów siedzących z tyłu.

VW Transporter

Napęd na cztery koła cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem w tym typie samochodu dostawczego. 23% wszystkich Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californi zostało zamówione z napędem 4 Motion. Norwegia, z wynikiem 83%, ponownie prowadzi w rankingu popularności napędu na 4 koła. Dla porówniania, w Szwajcarii i Austrii, w ten typ napędu jest wyposażona w niemal co druga furgonetka.



Testowany Rockton 4Motion to specjalna wersja Transportera Kombi. Jest wyposażony w napęd na wszystkie koła w standardzie, a jego wysokość zwiększa się o 30 mm w celu pokonania trudniejszych tras.

Co ważniejsze, istnieje również automatyczna tylna blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga wyłączyć silnik w bardzo śliskich warunkach, a także silne zabezpieczenie podwozia silnika, skrzyni biegów, układu wydechowego i zbiornika paliwa.

VW Transporter Mutlivan

Multivan jest samochodem zorientowanym na przewożenie większej liczby pasażerów. W komfortowych fotelach, z dodatkową przestrzenią nad głową i na nogi, ten samochód mieści do siedmiu osób.


Jeśli chodzi o ciekawe dodatkowe wyposażenie, można do niego zamówić wytrzymałą drewnopodobną podłogę w przestrzeni pasażerskiej. Luksusowe elementy, takie jak klimatyzacja automatyczna czy skórzane pokrowce na kierownicę i przekładnię skrzyni biegów występują w standardzie.

Komentarze